josepha himmel quilts josepha himmel quilts

HYPER-X
THEME

FIND US

Hanway Square 16,
London, England

LET’S TALK

hello@royalflush.com
+43 (0) 4213 215 235

ראנר שאריות

scraps tutorial

 

לקווילטריות שביננו יש שאריות בדים שהולכות ומתווספות כל פעם. יש האומרים שהן מתרבות בחושך….. אחת לכמה חודשים אני מתנערת, ניגשת לקופסאות ו"עושה משהו" איתן. הרי לזרוק לפח זה פשוט לא יעלה על הדעת, נכון?

כאן השלבים הם פשוטים יחסית, ומתאימים גם למתחילות בינינו . את השאריות שהן פסים ממיינים לפי צבעים. ואח"כ לפי רוחבים . תופרים פס לפס כך שאורך הפס יהיה אחיד פחות או יותר, וניתן יהיה לתפור פס לפס כדי ליצור יריעה. מכאן אפשר לצאת להרבה דוגמאות

כאן – לקחתי יריעה, חתכתי פסים ברוחב 2 אינצ' – כך קיבלתי פס צבעוני שלכאורה מורכב מריבועים ומלבנים קטנים . את הפסים חיברתי בטכניקה של לוג קבין – דהיינו – מרכז צבעוני, סביבו פסים בצבע שחור, וסביבם פסים מיריעה שחתכתי (ולכן תראו "קוביות קוביות" ) עוד פסים שחורים מסביב – והנה בלוק. (הערה: במקרה זה אפילו לא ניסיתי ליצור פסים צבעוניים בגוון אחד, אלא שיחקתי במס' צבעים רב)

את הפסים הצבעוניים הללו ניתן לשלב בבלוקים שונים – כמו לוג קבין – להלן 2 דוגמאות : דוגמת שמיכת התינוק והתמונה הראשית – לוג קבין על רקע שחור.

דרך נוספת היא לאסוף פסים ברוחב של 3-5 אינצ' – כשכל הפסים ברוחב זהה. הם יכולים להיות בגוונים שונים . לתפור אותם ליריעה כך שיהיה לנו "לפי העין" יריעה שרוחבה הוא רוחב הבד (1.40מטר) והגובה שלה בערך של שמיכת תינוק. מגהצים את היריעה היטב, ותופרים את ההתחלה והסוף של היריעה כך שיש לנו מעין "צינור" גדול . מניחים את ה"צינור" על קרש החיתוך – הוא כבר לא יהיה ארוך יותר כמובן, כי הוא מקופל לחצי – וחותכים פלחים ברוחב הפסים שתפרנו. אם חיברנו פסים של 3.5" – נחתוך פיסות של 3.5" וכו' . מכאן – מחברים את הפסים זה לזה, כשכל פעם פורמים תפר בצינור ומחברים את הריבועים במדורג. לפניכם שמיכה שנוצרה כך: (כמובן שניתן להשתמש ברעיון זה גם כשהפסים נחתכים מראש לצורך מטרה זו)

 

אהבתם? שתפו את הפוסט:

More Posts

כתיבת תגובה